Etiketter

,

Är det något jag aldrig har, så är det skrivkramp. Skrivkramp är för amatörer. Folk som jobbar med att skriva sätter sig ned och skriver tills inspirationen behagar infinna sig. Men ja. Ibland kan man nog ändå få en skada på skrivnerven. Jag tror att jag har haft det och jag tror att den börja läka nu. Jag skriver inte för brödfödan längre och om jag kommer att göra det igen vet jag inte. Just nu studerar jag och det är som att bada i ett friskt källflöde. Jag får äntligen påfyllning i hjärnan och när jag går genom Lund på morgnarna tänker jag långa tankar.

Jag hoppas att det skall bli texter på bloggen nu. Jag tror att jag har läkt, men jag vet inte. Jag måste pröva och se om nerven håller. Det blir nog lite av varje. Kanske till och med lyrik? Snart skulle jag nog kunna skriva en dikt om databaser eller om XML-kodning. Det är så roligt att få lära sig saker! Ja, jag vet att det låter som en jobbansökan nu, men det är sant i alla fall. Jag tror jag måste pröva formuleringar lite mer, våga vara lite mer svulstig ibland, skära och ändra och pröva. Orden är mina nu.

