Etiketter

, ,

Hon har inte bloggat på månader och så blir det bara trams? Ja, så är det. Denna syndabekännelse är framtagen med anledning av Maria Arnholms upphöjelse och ty åtföljande bekännelse av mänsklig svaghet. Den bör framledes kunna användas av alla tillträdande statsråd.

”Jag bekänner inför er, heliga och rättfärdiga massmedia, att jag har syndat med tankar, ord och gärningar.
Jag har inte levt som det anstår en politiker, jag är icke ren som den vitaste snö.
Sök och ni skall finna svartjobb och böter, sexliv och sprit, privata dagis och lägenheter i stan.
Genom min synd är jag skyldig till mer ont än jag själv förstår och har del i politikens bortvändhet från väljarna.
Hjälp mig att se och bryta med mina synder: Gör mig ren som den miljöpartist som föddes i går, oskyldig som talmannen och from som den riksdagsledamot som har endast några månader kvar till full pension.
Förlåt mig för Konstitutionsutskottets skull.”

