Etiketter

,

Häromdagen fick jag för mig att jag skulle läsa på lite om Currylinjer. Som oftast när jag gör helt rubbade saker var det jobbet som låg bakom. Dessa evenemangstips som jag gör varje vecka för mig till märkliga vrår av det mänskliga psyket, när jag gräver efter föreläsningskvällar och hantverksmässor att fylla det magra programmet med.

I alla fall, jag läste om Currylinjer och Hartmanlinjer och livsfarliga kryss av jordstrålning som det var rena döden att sova i och som vanligt när jag kommer in kontakt med den verkligt irrationella sidan av mänskligheten föll jag i djup förundran över hur dessa folk som tror på detta reder att möblera sina hus och komma ut genom dörren på morgonen. Alltnog, sedan slog det mig att de missat de verkligt potenta och livsfarliga krafterna i vår värld.

Vi talar alltså om de kraftfält som omger barn i förskoleåldern. De som gör att lådor öppnar sig, papper flyger ut och blandas med kritor över hela golvet, medan tejp och snören snor sig om benen på alla köksstolarna. Allt detta på under tre minuter ”Jag skulle bara hämta ABC-boken” lyder den officiella förklaringen. Eller det kraftfält som fyller golvet med lego på en minut medan man själv dristar sig till att uppsöka badrummet.

De här kraftfälten är bevisat kraftfulla, rörliga och finns överallt i vår omvärld. Någon borde göra något. Men jag antar att det är Säpo eller CIA som mörkar det hela, annars hade nog de alternativa smugit runt dagisen med sina pendlar i stället.

