Etiketter

, ,

Somliga av oss har förmånen att ha ett rörligt jobb samt ett nästan eget kontor. Det händer dock att också jag måste inträffa på en arbetsplats där även andra människor arbetar. Det tycker jag är trevligt, så länge det inte inträffar för ofta. När det nu inte är ideligen vill man ju gärna göra lite avtryck på sina kollegor, så därför försöker jag vara lite extra kreativ.

Här ett axplock av metoder för att märkas på kontoret. Har ni den högst tvivelaktiga förmånen att få jobba i ett så kallat kontorslandskap (=Mordor) kan ni ha en hel del roligt med detta. Berätta gärna hur det gick.

– Gnola ”Imperial march” så fort du rör dig genom kontoret, gärna på lite olika volym. Mycket uppskattat av vissa av mina kollegor.
–  Ta en kopp kaffe. Gå till närmaste kollega, med koppen i handen och fråga: vet du hur man gör för att få kaffe ur maskinen?
– Ta tillvara alla dokument som körts i dokumentförstöraren. Samla till ett litet rede i din kontorsstol. Sitt i redet och se lycklig ut.
– Frankera ditt pekfinger i frankeringsmaskinen. Förklara för alla kollegorna att du ingår i ett testteam ”för utökad biometriskmaskinell individavläsning som skall underlätta kollektivtrafiken”.
– Placera ut lappar med små ledtrådar till en skattjakt överallt på kontoret. Göm en kassler bakom toalettstolen och skrik God jul! så fort någon går in på toa.

Jaha, ni tror att det finns en anledning till att jag har ett eget kontor? Måhända det.

