Etiketter

, , ,

Jag tror att jag har drabbats av riktig bloggtorka. Det är inte så ofta, så jag tror nog att jag väntar ut det, särskilt som jag vet vad det beror på. Just nu har jag flera tyngre och kanske lite viktiga texter som ligger och skaver i bakhuvudet. De tränger liksom ut de putslustiga infall och småilskor som i normala fall utgör underlag för mitt bloggande. Bäst att låta det ta sin tid.

Med detta sagt så vet jag inte riktigt om det vanliga, tråkiga med dock relativt vettiga Sverige har försvunnit och någon slags avancerad dokusåpasetup tagit dess plats. Jag bor i ett land där folkdräktsklädda pajaspolitiker stormar ut ur kyrkan för att en biskop uttrycker en kristen ståndpunkt. Där en meriterad journalist mister sitt jobb för att hennes syster blir utsedd till minister. Det är ett konstigt land där alla måste bo i små glaslådor och där alla tal i alla sammanhang måste godkännas av minst 51 procent av befolkningen innan de får framföras. Jag vill nog gärna att vi ser om vi kan ändra på det här.

