Etiketter

, , , , ,

Jag har ett presentkort på Ben&Jerry-glass. Varför jag har det är en komplicerad fråga som har att göra med den fina balansgången mellan konsumentinformation och textreklam, samt även med frågan om att jag sällan har saker där de borde vara, utan ibland får betala glass själv fast min chef (som har koll) har postat presentkortet på testglassen i god tid. Nå.

Fast när nu det här presentkortet ändå som blev över, så vore det ju trevligt att kunna kompensera sitt eget utlägg med att lösa in det. Så att maken och jag kan njuta lite lyxglass här i den ljumma försommarkvällen. Men.

Närmaste butik som har denna åtråvärda glass ligger en kvarts bilfärd bort. För att glassen inte skall ha förvandlats till glassås när det är dags att inmundiga den krävs alltså en kylväska med fräscha frysklampar i. Man måste köra till affären, handla fort, helst bara glass, ner med paketet i kylväskan och så hem och gärna äta bums, ifall det trots allt är så att det börjat tina lite i kanterna. Det går liksom inte att sticka inom på väg hem från jobb och köpa den där glassen. Det är ett projekt.

Detta förlopp har alltså inte verkställts ännu. Varje gång jag tänker igenom operationen blir jag matt och tar en drink i stället. Blir det alkoholskador får Ben&Jerry’s stå för dem.

Vad säger svärmor? Skall jag använda den fina dyra glassmaskinen och göra egen lyxglass i stället? Det är ju ännu mer besvärligt. Fast överlägset gott förstås. Ja, ja, vi får se hur det blir.

