Etiketter

, , ,

Tempot har inte varit så högt på bloggen på sistone. Jag vågar inte lova att det kommer att bli högre, men det finns i alla fall en ambition åt det hållet. Dessutom kommer bloggen att förändras.

Att min blogg heter Port Freedom är förstås ingen slump. Med en dåres envishet hävdar jag att det finns något sådant som frihet och att den har ett värde och en central roll att spela i vårt mänskligblivande. Nu är det dags för lite personlig befrielse, från den tråkigaste sortens gränser: de man själv sätter upp.

Således kan ni förvänta er ännu mindre linje i bloggandet från och med nu. De mer samlade politiska tankar som jag någon går får ur mig, kommer ni i stället att hitta på liberati.se. Sannolikheten för att jag helt lyckas undvika apoplektiska anfall på samhällslivet och människorna är förstås noll, så det är inte så att jag plötsligt tänker bli åsiktsneutral. Näpp, men det kommer att bli mer trams, lite fler bilder och mycket mer bygg och hus och lantliv.

Nej, det blir givetvis ingen inredningsblogg med blombuketter i bakgrunden och sagor om vitmålade golv. Duh. Bara lite mer här och nu, lite mindre politik och lite mer lekstuga för en professionell skribent som en gång skaffade blogg för att ha någonstans att släppa loss.

