Etiketter

, , , ,

Kanske är det extra vanligt bland liberaler, men i vilket fall som helst så tror jag inte att jag är ensam om det här med att ha lite svårt för att andra människor skall bestämma över en. Även mer indirekta försök till styrning triggar i mitt fall en allergisk reaktion som får det att klia lite varstans, till exempel när jag läser vissa krönikörer hos AB. Att ha den här läggningen och bo i Sverige är lite som att vara pollenallergiker och vara tvungen att på livstid campa i en hasselbuske.

Eftersom det inte finns någon vettig behandling för oss som lider av detta syndrom, funderar jag på att starta en stödgrupp. Jag har sett att det är populärt med självskattningstester för att ta reda på om man lider av det ena eller det andra, så därför har jag sammanställt ett enkelt sådant test. Fundera helt enkelt över om du instämmer i eller inte känner igen dig i nedanstående påståenden.

– Den senaste veckan har jag känt en stark lust att boka en burkasafari till Belgien, alternativt går runt i heltäckande kläder varje dag resten av livet.

– Jag har tecknat, eller överväger starkt att teckna en prenumeration på numera presstödsberättigade Nationell Idag, trots att jag endast anser tidningen duga till dassväggsisolering.

– Det grämer mig att jag inte är snygg nog att ragga upp prins Carl Philip eller kronprinsessan Viktoria.

– När arbetsgivaren inför förbud för sociala medier på arbetstid slutar jag omedelbart att prata med mina kollegor och svarar heller inte i telefon.

– Varje kampanj för sunt leverne från Folkhälsoinstitut eller liknande får mig omedelbart att skaffa nya dåliga vanor.

Instämmer du i tre eller fler av ovanstående påståenden är du välkommen att höra av dig, så börjar vi bums lobba för en ny myndighet som skall tillvarata våra intressen.

Javisst, man kan också säga att jag har ett auktoritetsproblem som är brett som Nilen. Jag säger det ofta själv.

