Etiketter

, , , , ,

…och det är ju lite opraktiskt i ett yrke som mitt, där man i alla fall förväntas visa upp ett visst mått av denna vara. Så hur klarar jag mig?

Tja, för det första är jag ju nyhetsjournalist på landet och där händer det som bekant saker hela tiden, så jag behöver inte precis hitta på nyheterna. För det andra så är anledningen till att jag inte tror på kreativitet den, att jag tycker att det är en himla onödigt beteckning på något som är lika naturligt för människan som det är att andas. Det har jag skrivit lite om här, som inspiration till en tävling som Södertörns Högskola ställt till med.

Nå, vidare. Kreativitet är för mänskligheten vad vattnet är för fisken. Och på fredagskvällarna vill den här fisken bara stå stilla i ett svalt strömdrag och tänka djupa tankar. Fiskar är för övrigt finfina djur fast de inte har päls och är gulliga. De har inga ögonlock och kan följaktligen inte blunda för verkligheten. Om vi inte besinningslöst fiskar upp varenda en utan sparar några, så blir det nya också.

