Etiketter

, , , ,

Min far konstaterade i helgen att det är ju tur att det finns så mycket folk som vet hur det skall vara med allting. Och det är det ju, för tänkt om vi alla skulle vara tvungna att tänka själv. Eftersom jag också vet en väldigt massa, tänkte jag först skriva något för de av mina medsystrar som inte har barn, men som kanske funderar på att skaffa.

När jag tänkte igenom de senaste månadernas blandade attacker på arbetande kvinnor, hemmavarande pappor och dagis, blev jag dock alldeles trött. Tänk er för, säger jag därför bara. Barn är härligt att ha, men att vara mor i dagens samhälle är som att extraknäcka som mål i luftgevärsståndet på Tivoli.

Därför tänker jag i stället berätta att i en liten vas på mitt köksbord står både snödroppar och vintergäck. Tänk, vår i år igen!

