Etiketter

, , , ,

Ibland har man småtråkigt fast man egentligen har fullt upp med medelklassens käraste tidsfördriv, nämligen att jobba obetald övertid som inte leder till någonting alls. Då klicka man på länkar och via orsakverkan hittar jag Belief-O-Matic, ett enkelt frågeformulär som på tio minuter fastställer din existensiella grundval.

Vem kan motstå sådant? Inte denne, så det blev till att klicka sig igenom det hela. För en gångs skulle bestämde jag mig för att vara rätt så uppriktig, vilket ledde till att en mycket stor andel av frågorna fick besvaras med ”blank-alternativ”. Resultatet? Ja, det vette fåglarna. Det som oroar mig mest är strängt taget att New Age hamnar redan på fjärde plats. Jag som inte ens skulle kunna definiera vad New Age är. Å andra sidan har jag inte mycket aning om vad liberala kväkare gör heller, men om några sådana skulle läsa detta är de välkomna att höra av sig.

1. Liberal Quakers (100%)
2. Unitarian Universalism (95%)
3. Neo-Pagan (86%)
4. New Age (81%)
5. Mainline to Liberal Christian Protestants (79%)
6. Mahayana Buddhism (74%)
7. Secular Humanism (69%)
8. Sikhism (68%)
9. Orthodox Quaker (67%)
10. Baha’i Faith (66%)
11. Reform Judaism (66%)
12. Taoism (62%)
13. Theravada Buddhism (52%)
14. Hinduism (51%)
15. Jainism (48%)
16. Scientology (47%)
17. New Thought (44%)
18. Islam (39%)
19. Orthodox Judaism (39%)
20. Nontheist (38%)
21. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (35%)
22. Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints (Mormons) (33%)
23. Seventh Day Adventist (31%)
24. Mainline to Conservative Christian/Protestant (30%)
25. Eastern Orthodox (25%)
26. Roman Catholic (25%)
27. Jehovah’s Witness (23%)
