Etiketter

, ,

Käcka människor vill inte säga att saker är omöjliga, utan envisas med att se möjligheter i allting. Dumheter. Det finns en massa saker som är omöjliga – i alla fall så länge vi håller oss till detta universum och till den gemensamma hallucination (?) som vi i mer normala fall kallar verkligheten. Nedanstående ting är inte omöjliga, men rätt jädra jobbiga ändå.

Håll katten stilla och lugn i några dagar, säger veterinären. Hur går det till? säger jag. För även om katten kan imitera död katt oerhört bra, så sker detta endast när katten känner för att vara stilla. Nyopererad katt med tratt på huvudet känner uppenbart inte så.

Boka möte med ett tiotal engagerade hobbypolitiker – det kan ju vara bra att ses i bland. Jomenvisst. För även om dessa människor brinner för politiken, tenderar de att brinna för annat också. Men det är för all del en vacker strävan.

Hitta ett anteckningsblock när det behövs. Inte svårt, vi har ju så många. Här måste det alltså röra sig om rent ockult påverkan. Men när jag någon gång får tag på nissarna skall jag gömma deras luvor så de aldrig mera hittar dem.

Läs ikapp på twitter och i reader efter en dag offline. Bara att läsa, eller hur? Problemet är att det blir haren och sköldpaddan av det hela, för medan jag läser ikapp hinner det ju komma nya inlägg och diskussioner och så kommer jag efter i dem med. Här finns kanske i och för sig en lösning i att sluta bry sig, men hur kul är det?

