Etiketter

, ,

I två dagar har jag förmått uppbåda någon slags indignation över ”Ursulagate”. Antingen på ena eller andra hållet borde man ju kunna bli upprörd. Vissa är upprörda över att Fredrick Federley har uppdrag vid sidan om sin dagliga syssla som riksdagsledamot. Andra är upprörda över att folk är upprörda. Någon är upprörd över att sådana som Fredrick Federley och Ursula ens finns. Och jag känner ett enda stort tjaha.

Jag orkar inte ens med den större diskussionen om ifall riksdagsledamöter skall få lov att göra annat än sitta i riksdagen. Jag har lite svårt för den här idén om att politiken skall vara ett reservat med vattentäta skott mot omvärlden. Jag tycker det är bättre om Fredrik Federly tycker si eller så för att han är egenföretagare, än att han inte tycker något alls för att partiet ännu inte tagit ställning i frågan.

I vilket fall som helst måste jag snarast ha tag i en ny upprördhetsmodul. Som bloggare klarar man sig svårligen utan en fungerande sådan. Så, är det någon som har vägarna förbi Tatooine?

