Etiketter

, , ,

Ni har dem säkert i era bloggrullar eller läsare eller var ni nu intar er dagliga dos av ocertifierat bloggande. De där människorna som har koll. Inte lite lagom koll som vem som helst kan ha en hyfsad vecka, utan örnkoll. Vecka ut och vecka in manifesterar de denna örnkoll genom länkar. Massor med läsgodis som dessa örnar samlar ihop – det är bara att klicka och läsa.

Nu är det så att jag lider av rätt så svår textnarkomani. Jag har mer än lite svårt att låta bli att läsa text och läser även produktioner av typen Sköna hem från pärm till pärm. När jag tultar mig igenom en örnbloggpost måste jag alltså klicka på alla länkar och läsa all denna fascinerande text. Det tar tid. Massor med tid. Men jag tänker att jag kanske skall få örnkoll jag med. Någon gång.

Det är särskilt en örn jag har svårt med. Mest för att hen har örnkoll på allt det intressanta som just nu händer i min egen bransch. Kanske är det vanlig hederlig avundsjuka helt enkelt. För vem vill inte vara en örn?

