Etiketter

,

Jag vet att jag tänkt ut ett flertal intressanta ämnen att blogga om under dagen. Eftersom jag haft fullt upp med att författa de texter som jag får betalt för att skriva, har det inte blivit tid ens till att kasta ned några anteckningar. Nu är alla fiffiga tankar och vackra ord borta.

Mitt huvud är alltså som en vask från Ikea. Problemet sitter i själva bottenventilen – och det är många andra vaskar som har liknande lösning, så det är visst inte bara Ikea. Ni vet, tanken är att man trycker till ventilen, vattnet kvar i vasken och man kan diska eller blötlägga majrovor eller vad det nu är man vill göra. Om man gör det, blötlägger majrovor alltså, och sedan kommer tillbaka efter en halvtimme, då finns det bara majrovor i vasken. Vattnet har nämligen sipprat bort lite diskret.

Och precis så fungerar alltså tankeventilen i mitt huvud också och därför blir det inget blogginlägg i dag.

