Etiketter

, ,

Jag har för mig att jag skall ta ut kontanter. Då måste jag sätta ifrån mig bilen, eftersom byns enda bankomat ligger på byns enda gågata, en vindpinad plattsatt yta kantad av ett brunt kommunhus, en brun vårdcentral och två bruna längor med affärslokaler, Polis och Systembolag.

Det är inte svårt att parkera i den lilla byn. Men vid infarten till parkeringen möts jag av en jätteskylt ‘Parkering förbjuden’. Det är inte ens en vanlig skylt, utan den är verkligen jättestor. Ingen kan missa den. Under finns det förklarande tillägget: ‘Parkering förbjuden överallt utom på markerade platser’

Jaha, men då är det väl inget mysterium. Ställ dig i rutan och var nöjd, liksom. Jo. Det är mest en fråga om hur man säger det. Jag har en annan läggning och hade satt upp en skylt där det står ‘Parkering tillåten endast på markerade platser’. I stället för att börja med förbudet då, alltså.

