Etiketter

, ,

Det stormade över Skåne i går. En riktig, äkta blås- och regnstorm alltså, inte någon politisk diskussion om obehagliga främlingar. Ganska skönt som omväxling, om det inte varit för att vi nyligen flyttat till ett litet bo som är fästat vi foten av två stora granar och lite andra jätteträd.

Naturen är liksom omöjlig att argumentera med. Nu gick det bra den här gången och vi var inte ens strömlösa mer än sammanlagt en timme, men för mig som har en mera katastrofbetonad fantasi är det lite påfrestande med den här intensiva naturnärheten. Jag blir så uppmärksam på knak att jag liksom inte hör något annat.

Lite otäck är den allt, den där naturen. Det är inte bara själslig vila och harmoni i den. Jag skulle förresten gärna se ett gäng new-ageare hålla världshealingmeditation (inte mitt ord) i skogen under en storm.

Med människor kan man i vilket fall förhandla för det mesta och det är ju tursamt det. Den som är road av politik men inte själv springer på partiernas kongresser har under hösten kunnat ta del av en del nyskapande lösningar för rapportering, exempelvis Sydsvenskans Niklas Orrenius utmärkta twittrande från både SD:s och sossarnas kongresser. Nu är det dags för Folkpartiets landsmötet och det mest innovativa där kommer från gänget bakom bloggen Att dricka liberalt. På Landsmötesbloggen kan den intresserade ta del av och debattera motioner och aktuella frågor direkt på nätet. Mer sånt, Politikersverige!

